Organizasyon Takip Otomasyonu (Düğün, Nişan, Etkinlik vb.)
#54
Gizle göter seçeneği için demişsinizki :
Olusum Kaynagi statusune gore tablo alan degisikligi ile tek metin kutusu denetim kaynagini degistirmek daha basit olacaktir.


Misal(ds):
Form uzerinde Durum(Acilan Kutu) ve Aciklama adinda kutular olsun. Aciklama kutusu KontrolKaynagi(controlsource) bos olsun.
Durum acilan kutu guncelleme olay yordamina
if durum=88 then me.Aciklama.controlsource="DurumAciklamasi"
if durum=188 then me.Aciklama.controlsource="TablodaMevcutBirBaskaSutunAdi"
ile tek aciklama ile durum verisine gore birden fazla sutuna veri yazdirilabilir,"


Söylediğinizi çok doğru ve mantıklı buluyorum ancak,

Misal: Kaç tandık, kaç müşteri, kaç firma bize kaç defa referans olmuş kaç defa müşteri göndermiş gibi veriler elde elde etmek istiyorum. bunu bir metin kutusu üzerinden elde edebilirmiyiz.?  ve her iki şekilde de kodlamayı nasıl yapacağım ?


Sutunlar durduguna gore sorgu ile analiz sonuclari alinacaktir.



Sozlesme yapilmis EtkinlestirmeTarihi kesinlesmis faaliyet olarak tarih işlemi yapilmistir. EtkinlestirmeTarihi odak noktası olduğunu dusunursek, sozlesmesi yapilmis iptali soz konusu olursa durum statusunu degistirme ve sozlesmeID'ni boşaltma siralamasi ile kayıt takibi yapilabilir.

Durum status ile alan gizlegoster yontemini degistirmedim(Arsiv Yontem), Olusum statusu ile tek metinkutusuna ait kayit kaynagi degistirlme yontemini inceleyebilirsiniz. Yöntem tabloda ilgili alan mevcutların atamaları içermekte olup, oluşum statusune ait tabloda aciklama sutunu yok ise hata verilmeyi ilgili kutunun gizlenmesi olarak kullanilmistir, alanlarin kaldirilma fikri degildir ve bu bolume ait veriler tabloda mevcutlari olup, veriler saklanmaktadır. Yöntem, form üzerinde alanların referansı ile veri guncellestirilmesidir.

Sol üstteki Liste kutusu alt formları silip, liste kutusunu birakilmasi ve SQL'in degistirilerek statuse ait verilerin gösterilmesi saglanmistir. Liste kutusu degistiginde formda ilgili kaydın gösterilmesi saglanmistir.

Nesnelerin az olması veya alanların efektif yapilandirilmasi uygulama boyutunun daha randımanlı olmasini saglayacaktir.

Misal:
Gadi ile Gsoyadi farkli alanlarda olmasi alan uzunluklari ile daha fazla yer kaplayacaktir, oysa GadiSoyadi tek sutunda 50 uzunlukta saklanabilir. ARAMA gibi yontemlerde Like komutu ayni alanda ad ve soyad birlestirmeksizin, arama avantaji verecektir.



  Alıntı
Bu mesajı beğenenler:


Bu Konudaki Mesajlar
Cvp: Formlar açılan kutu hesapları ve formlar arası hesaplamalar - tarafından dsezgin - 04-11-2018, 15:12

Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  [FORM] personel takip-puantaj-stok takip personel kartı açılmıyor mustafa.sogutlu 5 2.967 27-12-2022, 14:33
Son Mesaj: metınaycıcek
  [TABLO] Kütüphane Süreli Yayın Otomasyonu Murat007 1 487 13-10-2020, 01:13
Son Mesaj: Murat007
  Organizasyon Takip Otomasyonu (Cari Takip) Saygın 130 11.274 29-08-2020, 09:30
Son Mesaj: halily
  [RAPOR] Nakliye Otomasyonu yurterkan 9 4.673 05-10-2018, 18:32
Son Mesaj: dsezgin
  İNŞAAT ŞİRKETİ OTOMASYONU ahmet1629 2 1.429 22-12-2017, 21:10
Son Mesaj: evren89
  [TABLO] organizasyon otomasyonu sedefkilic 1 1.697 24-07-2017, 00:25
Son Mesaj: dsezgin
  [SORGU] Yurt otomasyonu zeynepp23 1 1.706 16-05-2017, 15:10
Son Mesaj: onur_can
  Bilet Takip Otomasyonu clarnet40 2 2.379 01-02-2017, 22:39
Son Mesaj: EminA

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi